ÅTERHÄMTNINGSBLOGGEN

Lite extra kärlek

Kategori: Allmänt, Personligt

Alla hjärtans dag är enligt många endast ett kommersiellt jippo, medan andra älskar det och går all in med geléhjärtan, nallebjörnar och hela baletten. Själv står jag väl någonstans emellan då jag på ett sätt tycker att det inte behövs en särskild dag, utan att kärleken borde få vara i fokus alla dagar om året. Å andra sidan känner jag att världen ofta är så kärleksfattig att det gott kan få spridas lite extra kärlek den 14 februari.   Alla hjärtans dag skulle dock tjäna på att breddas, från att främst vara en högtid för kärlekspar till att vara en dag för KÄRLEK i allmänhet. Så bjud din bästa vän, din mormor eller din lillebror på en Alla hjärtansdag-fika/bio/konsert tycker jag! Eller dela helt enkelt bara ut en helt vanlig kram om mottagaren gillar sådant ❤️
Orden kommer från en text som jag tidigare skrivit till Alla hjärtans dag och även om den har ett par år på nacken så instämmer jag även idag. Alla hjärtans dag 2018 kommer inte att firas på något särskilt sätt för min del, men kanske gör dagen ändå att jag tänker lite extra på mina ”hjärtan” i livet ❤ Och varför inte även passa på att göra något snällt även för dig själv idag? Alla hjärtans dag tycker jag är en alldeles utmärkt dag (precis som övriga dagar på året förstås) att ägna sig åt självmedkänsla! ❤
Kommentera inlägget här: