ÅTERHÄMTNINGSBLOGGEN

Musik - en hälsofaktor

Kategori: Allmänt, Hälsa och ohälsa, TV, film och musik

När jag känner mig stressad, ledsen och ur balans hjälper det mig väldigt mycket att lyssna på musik. En promenad med musik jag gillar i öronen är bland det bästa jag kan ge mig själv när jag inte mår helt hundra (och när jag mår bra får det mig att må ännu bättre).

Jag har börjat lyssna mer på musik igen, ett tag gjorde jag det nästan aldrig och det är ju jättedumt då jag för det första älskar musik och för det andra mår väldigt bra av det! Har nyligen skaffat Apple Music och kan nu lyssna på typ allt, vilket ger mig tillgång till ”modern” musik också och inte bara Queen och musikal som jag brukar hålla mig till (INGET ont om något av det dock, båda är GULD). Utöver detta så sjunger jag för full hals i duschen och dansar loss med ungarna som vanligt. Musik, det är så jäkla mycket hälsa om något. 

Vad lyssnar DU på? Tipsa mig om ”ny” musik. Jag är - precis som när det gäller mat - verkligen allätare!

Några länkar om musik och hälsa:

 
Bild: pixabay.com



 

Kommentera inlägget här: